erlinnea.blogg.se

2014-01-05
18:49:00

Dag 1 av 8: Styrketräning
Idag var det mage och ben/rumpa på agendan. Tog mina övningar direkt från tranahemma.org, och svettigt blev det! Passet tog cirka 1 timme och då hann jag med att göra 12 övningar varav 6 ben/rumpa och 6 mage. Det känns att det var ett tag sen jag tränade styrka ordentligt, kände mig riktigt svag idag! Övningarna jag gjorde var:
 
Utfallssteg, 20 st x 3 reps - Ben/rumpa
Split squats, 10 st x 3 reps för vardera ben - Ben/rumpa
Single leg forward angled calf raise, 10 st x 3 reps för vardera ben - Ben/rumpa
Lying hip extension, 10 st x 3 reps för vardera ben - Ben/rumpa
Single leg split squat, 10 st x 3 reps för vardera ben - Ben/rumpa
Squats - 10 st x 3 reps - Ben/rumpa
 
Sit ups, 10 st x 3 reps - Mage
Twisting sit ups, 20 st x 3 reps - Mage
Jack knife sit ups, 10 st x 3 reps - Mage
Crunches, 10 st x 3 reps - Mage
Twisting crunches, 20 st x 3 reps - Mage
Lying leg-hip raise, 10 st x 3 reps - Mage
 
Övningarna för ben/rumpa kände jag av från första början! Magen har jag faktiskt inte känt av lika mycket, inget mer än att det har känts ansträngande. Kändes nästan som ett riktigt gympass! Det enda som saknades var miljön, folket och tillgångarna. Ser nästan fram emot att komma till gymmet om 3 veckor, det är inte lika roligt hemma... Men skönt var det :)
 
Nu ska jag ut och varva av med lite motion. Men kort och gott kan jag säga att dag 1 varit en lyckad dag. Morgonpromenad, styrketräning och nu en powerwalk. Mitt mål är att minst träna 2 timmar om dagen egentligen behövs det bara en kvarts powerwalk för att uppnå det målet. Dags att lyssna på Shania Twain och dra mig utåt :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: