erlinnea.blogg.se

2014-01-09
22:31:00

Dag 5 av 8
Så nu var triceps, biceps och rygg passet också avklarat! Vilket betyder att alla muskelgrupper jag ville träna blivit tränade denna vecka :) Nu är det dags för omgång 2 bara innan veckans slut ;) 3 dagar, 3 pass!
 
Så vad gjorde jag för övningar idag? Jag började dagen med en powerwalk till skolan i 40 minuter och senare idag blev det 3 ryggövningar, 2 triceps övningar, 2 bicepsövningar samt 2 magövningar och 1 ben/rumpa.
 
Close grip push-up, 10 st x 3 set - Rygg
Contralateral superman, 10 st x 3 set - Rygg
Superman, 10 st x 3 set - Rygg
Bänkdips, 10 st x 3 set - Triceps
Smal armhävning, 10 st x 3 set - Triceps
Bicepsböj med gummiband, 15 st x 3 set - Biceps
Specialare med gummiband, 10 st x 3 set - Biceps
Crunches, 10 st x 2 set - Mage
Snea crunches, 10 st x 2 set - Mage
Squats, 20 st x 2 set - Ben/Rumpa
 
Kan gott erkänna att det kändes ordentligt när jag gjorde mina sqauts och crunches... Men fy fan vad det brände skönt :)
 
Det nya schemat skulle ha kommit upp för någon dag sen men kommer nu istället:
Fredag: Ben/rumpa och mage
Lördag: Axlar och bröst
Söndag: Triceps, biceps och rygg
 
Ska dessutom till "Må Bättre" på lördag, så axlar och bröst tränas där på plats. Ska dessutom hinnas med ett pass där på morgontimman, tänkte mig ett bodypump-pass, men ska kolla med tjejerna vad de helst vill gå på! Är sjukt taggad iaf, ska bli så jävla kul! Nu ska jag förbereda mig för sängen, börjar bli sovdags! Hörs imorgon :)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: